Děkujeme za pochopení.
jita
škola a učení
Pokud člověk nemá cíl, nenaučí se nic ani na prestižní škole. A zase naopak, pokud člověk je zvídavý, umí si spojit fakta zdánlivě nesouvisející (Např. krásně se spojuje literatura, historie a i vlastně fyzika a chemie), naučí se spoustu i na škole, kterou ostatní odsuzují. Vždy bude záležet na samotném studentovi a ne na škole. Student by měl umět myslet a učitel by to měl podporovat. Dnes vidím u neteře, že na základce se podoruje spíš biflování. Ona se naučí a za týden už nic neví. Když měla problémy s vlastivědou, chtěla jsem, aby tu situaci procítila. Učitelka jim ve škole nic nevysvětlila, četli tam učebnici. A já jí říkala, tak se do té situace vžij, jak by se ti to líbilo. Divíš se lidem, že se zachovali takhle? Národní obrození si pamatuje dodnes, ale jiné věci ne. Když má problém, snažím se jí navést k tomu, aby o tom přemýšlela, udělala si na to svůj názor a řekla mi ho. Potom už to nezapomene. Ale když se učí sama, nabifluje se, nechá se vyzkoušet a zapomene.
MipeX
Gausova křivka
Jestli nejste provokatér, tak jste jistě slyšela o Gausově křivce. Bohužel čím více máme absolventů střední školy a čím více máme absolventů vysoké školy tím více klesá úroveň škol. Takže z vysoké školy technického směru dnes vyleze člověk, který má stěží rozhled, píli a znalosti absolventa obyčejné průmyslovky před 30ti lety.
Ale je fakt že v té záplavě neschopných se ten schopný prosadí, vycestuje, umí jazyky, získá konexe a nekonec i fajn job. A je to jen o snaze a sebeurčení.
NewDorianGray
Tvůrci státních maturit provedli něco odporného,
na silnici byla díra. Byla zakrytá plachtou. Všichni byli spokojeni. Jenže pak přišel nějaký rýpal a plachtu sundal. Lidé se zděsili. Taková strašná díra, co kdyby do ní někdo spadnul? Řekli si, to je nerozum, sundavat tu plachtu. Proč jí musel sundavat? Léta nikomu nevadila a teď si příde tenhle přivandrovalec "kdovíodkud" a plachtu sundá. A tak je to i se státními maturitami. Úroveň znalostí matematiky, češtiny, cizího jazyka u absolventů učňovských oborů a některých středních škol je otřesná. Co s tím? Strčíme hlavu do písku a maturitu uděláme podle úrovně školy, co na tom, že nic neumějí? Prostě tu plachtu zase natáhneme zpátky na tu díru v silnici. To je filosofie odůrců státních maturit.
Tipeq
Je to naopak
státní maturita je tou plachtou, o které píšeš. Šidítko pro veřejnost. Skutečnou podstatu problematiky školství neřeší. Přitom je to škoda, v kombinaci s omezením počtu studentů, změnou osnov, rozšířením na všechny předměty, včetně odborných a dalšími kroky směrem ke kvalitě vzdělávání by měla hluboký smysl jako výstupní kontrola a měřítko pro srovnání. Tak z ní zůstala jen ona zméněná plachta, navíc velmi tenká. Ostatně VŠ na tento projekt ani nečekaly a už několik let ke srovnání používají NSZ. Tyto mají mnohem větší váhu než maturita.
_profesor_
Pokud chcete být úspěšná
naučte se plynule jazyky (angličtinu+něco). A jen ve škole to stačit nebude. Pak záleží, co Vás baví. Matika je dobrá volba, i když moc slečen na VŠ matematiku (informatiku) nedělá (v současnosti nejlepší obor, co se platů i šance nalezení zaměstnání týká). Nebo zvolte biologii a hurá na lékařskou.
Na literaturu, občanskou nauku, dějepis a podobné předměty se můžete s klidným srdcem vykašlat. V praxi jsou k ničemu.
Azgalor
Re: Pokud chcete být úspěšná
Asi tak, nicméně dalo by se diskutovat na téma všeobecný přehled. Představa primáře onkologie Motola, který neví, kde leží Portugalsko nebo kdo byl Čapek je zvláštní. Osobně si myslím, že malý všeobecný přehled by měl mít každý, nicméně jsem nebyl schopný najít rozumný důvod proč. Nemá někdo něco?
Azgalor
Dneska souhlas
Člověk se učí pro sebe, chce-li být blbý, prosím, ať si je. Má to akorát jede háček, lidem chybí i morální zábrany a jelikož máme demokracii, nic tomu člověku nebrání kecat do věcí kterým nerozumí.
Nádherně to bylo vidět na Facebooku, kde nedávno proletěla otázka, kolik je 1+1+1....1*0. Tak 40% lidí dalo 0...
- Počet článků 54
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2203x