Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odchod

2.10 2009 bylo mi čerstvě sedmnáct a já už tehdy nemohla vydržet na jednom místě. Měla jsem z toho strach. Bála jsem se bydlet v Praze sama, nevěděla jsem, jak budu zvládat pokračovat na jiném osmiletém gymnáziu. Ale nemohla jsem jinak, protože mě to dusilo a zžíralo.

Dívala jsem se, jak silnici ubíhá. Dívala jsem se, jak všechno mizí a něco nové se objevuje. Ano, je to tu. Musela jsem poprvé v životě čelit svému rozhodnutí. Konečně tu bylo to, na co jsem dlouho čekala, co jsem dlouho chtěla, ta věc, která mnohým byla jasná, že se stane, protože jsem to tak chtěla, taková jsem jednoduše byla. Ale nebyla jsem z toho šťastná, blížila jsem se tak dlouho k tomu hrůznému a děsivému kroku, těm strašlivým dvěma slovům, které zněly :“Já končím“. Končím s tímhle divadlem, s tímhle vším.
Dál cesta ubíhala, byla to snad nejdelší pětiminutová cesta jakou jsem zažila. Přemýšlela jsem, kde to začalo, věděla jsem to moc dobře. Ve chvíli, kdy jsem praštila se všemi aktivity, které mě nutily chodit domu za tmy. Spousta aktivit. Moc dobře jsem chápala, že to byla moje osudová chyba. Chtěla jsem žít a mít čas na něco jiného než na kroužky a školu, ale neuvědomila jsem si, že neumím žít, když nemám co dělat. Nakonec mě to zničilo za tři složité emocionální roky. Chápala jsem, jaký je rozdíl mezi utíkáním a odchodem. Neutíkala jsem. Jen jsem toužila po tom, co jsem měla a nenávratně ztratila. Dny, kdy jen něco dělám. Pasovala jsem se na budoucího workholika.
Byla jsem nervózní a odsouzená. Protože nebylo nikam úniku, šla jsem si možná zničit život. Možná ho vylepšit. Ale nebyla tu jiná možnost. Docházelo mi to již delší dobu, že jiná možnost neexistuje, protože kdybych to udělala, mám tak pár týdnů, možná měsíců, než mě to tu všechno zabije. Ničilo mě… Co mě ničilo.. Stereotyp a málo práce. Málo práce, která by mě bavila. Nedokázala jsem dělat to, co ostatní, protože jsem neuměla trávit čas jen s přáteli. Vadilo by mi to být s nimi pořád. Ale samota mě dokonale vysílila.
A tak jsem tu byla, stála jsem a zírala nad tím, co dělám. Byla jsem překvapená nad prvním vážným rozhodnutím, za který si sama ponesu následky. Nikdo a nic mě k tomu nenutilo. Nikdo a nic mě z toho nevysvobodí. Nebyl to sen. Byla to skutečnost. Byla jsem tu jen já. Konečně.
Krásný, pomyslela jsem si, ale neměla jsem z toho takový pocit. Stála tam ta škola, kterou v nejlepším už nikdy nenavštívím a v horším ji budu muset navštívit už jen párkrát. Bylo to černé na bílém a stálo tam, že jsem měla sen. Měla jsem sen a nevykopla jsem ho, nezapomněla jsem na něj. Tentokrát ne.
A tak jsem se nadechla, vešla a už jsem se nikdy neohlídla. Riskovala jsem. Ztratila jsem jisté a začala hrabat po nejistém. Neušlo mi, že můj život může jít do háje, ale nijak jsem se nad tím vážně nerozčilovala. Už mi na tom nezáleželo. Protože jsem si byla jistá sama sebou. Jistá tím, co dělám. Byla jsem si jistá stejně jako dřív, když jsem dělala přijímačky na prestižní uměleckou školu v Jihlavě, byla jsem si jistá stejně jako když jsem je dělala na gymnázium. Vždycky se to podařilo. A teď jsem si byla jistá, že o co těžší bylo se dostat do Jihlavy proti gymnáziu bude mnohem těžší překonávat to, co bude. Zase jsem se nad sebou pobaveně zasmála, byla jsem egoistická, namyšlená a cílevědomá, konečně jsem se poznávala. Vydechla jsem a rozloučila se s tím vším. Už jsem nebyla jen egoistická, namyšlená a cílevědomá, ale už jsem byla volná a nechávala jsem za sebou spoušť a vůbec mi to nevadilo. Podle někoho jsem utekla, podle někoho jsem je sprostě opustila, podle někoho si jdu za svým snem. A podle sebe? Podle sebe jsem příliš brzy dostala chuť poznat tenhle sprostej a nefér svět a ten chtíč se nedá už zastavit.. Otázkou je, co budu objevovat za deset let? :)

Autor: Lucie Kůsová | pondělí 4.1.2010 12:55 | karma článku: 7,59 | přečteno: 1332x
  • Další články autora

Lucie Kůsová

Co jsme radši o práci v Kanadě nepsali: Temná strana hezkých obrázků na Facebooku

Po příjezdu do místa, ze kterého jsme zveřejňovali dechberoucí fotky hor, jsem se psychicky zhroutila na našem pokoji 2x2 metry a jednou sdílenou kuchyní pro 40 lidí a jednu myš.

15.5.2018 v 12:41 | Karma: 22,77 | Přečteno: 1731x | Diskuse| Cestování

Lucie Kůsová

Albertov, Letná a alegorický průvod. Tři podoby 17. listopadu

„Legitimujte se! Vy moc dobře víte, že se dopouštíte trestního jednání. Pojďte se mnou za policií." Byla jsem na shromáždění na podporu prezidenta pět minut a už mě chtěli její účastníci nechat zatknout.

17.11.2016 v 20:08 | Karma: 26,72 | Přečteno: 2367x | Diskuse| Politika

Lucie Kůsová

"Před 17. listopadem jsme propadali hluboké depresi"

Hudební a filmový kritik, novinář Jan Rejžek vystudoval Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově. Publikoval v časopisech Melodie, Záběr, Gramorevue, Kino, Scéna, Film a doba. Před rokem 1989 přispíval pod pseudonymy i do samizdatových Lidových novin, kam dnes píše Nekrology a Poslední slovo. Od roku 1994 moderoval živá odpolední vysílání Rádia Svobodná Evropa. Uváděl pořad Kaleidoskop a Člověk a kultura pro Český rozhlas 6. Po zrušení ČRo6 se pokouší navrátit k tradici klubových pořadů, na jednom z nich jsem se s ním potkala i já. V příjemné atmosféře historií oplývající budově U Kaštanu se mnou zavzpomínal na krušná osmdesátá léta a s nimi spojené začátky poslechových pořadů.

16.11.2013 v 20:50 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Vážení obhájci Kate Zemanové, zmlkněte

Chudák Kačenka, udělala chybu, vždyť to se stane každému. Sexuolog tvrdí, že ji to nenaruší a znamená to jen, že jí nevadí koukat se na sex. Brala to jen jako obchod. To myslíte opravdu vážně?

10.10.2013 v 16:23 | Karma: 40,62 | Přečteno: 8230x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Úspěch Bobošíkové ve volbách zhatí bobři

Je tu další jízda do Prahy, dneska se řítím po tmě, hodnocení billboardů proto nepadá v úvahu (i když, jsou billboardy levnější v zimě, když je na ně vidět kratší dobu?). Naštěstí propaganda před volbami má dlouhé pařáty.

30.9.2013 v 10:00 | Karma: 8,78 | Přečteno: 638x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Gaza jako Vietnam? Demokratům při sjezdu hrozí opakování nepokojů z roku 1968

18. května 2024  20:43

Studentské protesty proti americké podpoře Izraele rozvířily v USA debaty o tom, jak by mohlo...

Slabý Putin chce mou smrt. Pobočník Navalného po útocích kladivem promluvil

18. května 2024  20:21

Leonid Volkov, který býval pravou rukou ruského opozičního politika Alexeje Navalného, řekl britské...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2203x
Napůl v Česku, napůl v Kanadě. Doma i v zahraničí se věnuji copywritingu a digitálnímu marketingu, srdce mi ale stále visí v médiích. Studuji Žurnalistiku na FSV UK. Spoluorganizuji Česko je nano a spoluvlastním firmu nanoSPACE. Hory mi přirostly k srdci, ale byla to složitá cesta na podpatcích v 2000 metrech, než jsem si uvědomila, že pořádné horské boty na hikování jsou vlastně fajn.