Lucie Kůsová

Albertov, Letná a alegorický průvod. Tři podoby 17. listopadu

17. 11. 2016 20:08:50
„Legitimujte se! Vy moc dobře víte, že se dopouštíte trestního jednání. Pojďte se mnou za policií." Byla jsem na shromáždění na podporu prezidenta pět minut a už mě chtěli její účastníci nechat zatknout.

„Není to vůbec žádná samozřejmost, že tu dnes společně stojíme. V loňském roce, jak dobře víte, to být nemohlo. Studenti nesměli s výjimkou nemalé delegace na tato místa vstoupit, neboť si je zabrali jiní. Čekáte, že budu jmenovat, ale nedělejme reklamu lidem, kteří toto nezaslouží,“ řekl rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima na Albertově, kde jsme začali i my dnešní den. Všichni se věnovali tématu svobody, solidarity a respektu k ostatním.


Shromáždění na Alberově

Lidi zapalovali svíčky

Po Albertově jsme měli zamířeno na zcela jiné shromáždění. Na shromáždění na podporu prezidenta na Letnou. „Legitimujte se! Vy moc dobře víte, že se dopouštíte trestního jednání. Pojďte se mnou za policií." Byla jsem na shromáždění na podporu prezidenta pět minut a už mě chtěli nechat zatknout. A to jsme se báli, aby si o nás někdo nemyslel, že jsme se tam přišli účastnit.






Naštěstí právní stát ještě máme, a tak si místo mě, odvedla policie stranou jeho. Pak si mě přišel taky vyfotit (chtěla jsem ho požádat, aby se mi legitimoval, ale pak jsem si svůj vtip zavrhla). Jestli jsem do teď nebyla na seznamech nepřátel Miloše Zemana, tak už na nich jsem. Dopustila jsem se toho, že jsem si přišla vyfotit jednu z akcí 17. listopadu. Dostávám se do problémů častěji, než by se mi líbilo, a to nemusím ani promluvit. Už jsem se s tím smířila.

Z reproduktorů byly projevy řečníků či vystoupení Tomáše Ortela slyšet možná až na Hrad, tak vysokou hlasitost ostatní shromáždění určitě neměla. Slyšela jsem i krátké skandování hesla "gestapo", mezi 200-300 účastníky bylo pár transparentů s nápisem "Ať žije Zeman" či "17. LISTOPAD POUČILI JSTE SE? NECHÁTE NASTOUPIT III. TOTALITU?" a rozdávaly se zelené karty s portrétem Miloše Zemana.

"Mluvme pravdu, šiřme pravdu a zejména pravdu, jen tak můžeme vzdorovat čistému zlu, které chce naší zemi vymazat z mapy a jehož poskoci dnes zablokovali Prahu," vyzývala ve svém projevu Julie Královská. Na pražských náměstích se podle řečníků shromažďovali domácí vlastizrádci a nadřazená česká inteligence pohrdající pracujícími lidmi. „Chtějí sem přitáhnout deseti tisíce až sta tisíce islámských teroristů," hlásal další řečník a lidé na to odpovídali potleskem. Na shromáždění nechyběl ani Blok proti Islámu, příznivci "czechexitu" či přímé demokracie. Podle Aktuálně jeden z organizátorů na Letné prohlásil, že "extrémisté jsou tam všichni zleva doprava".

Když už jsme se přesunuli na Kampu, policie zjistila, že dva lidé byli při shromáždění ozbrojeni noži.







Na Kampě už průvod masek Sametové posvícení vyrazil a naštěstí ho nešlo přehlédnout. Vepředu kráčela Libuše s Milošem Zemanem a prasetem. Ty následovaly hlavy premiéra, ministra dopravy či moderátorky Borhyové. Velmi výrazná byla také panda nesená na nosítkách, která měla znázorňovat prezidentovy vztahy k Číně.

Pokud projde navrhovaný zákon, už takový průvod nejspíš nikdy neuvidíme. A do zajisté patřil k tomu nejlepšímu. Tak #dikyzemuzem.


Zdroje:

https://zpravy.aktualne.cz/17-listopad/l~i:keyword:1454/

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/demonstranti-zastavili-pruvod-zemanovcu-prahou/1416964

http://www.denik.cz/z_domova/akce-na-podporu-milose-zemana-se-na-letne-ucastnilo-asi-600-lidi-20161117.html

Autor: Lucie Kůsová | karma: 26.72 | přečteno: 2367 ×
Poslední články autora