Heslo generace: Všude a se vším

Za několik let přijde nové dělení dějin lidské společnosti. Na dobu offline a online, která vznikla s rozšířením sociálních sítí. Budeme žít na drátě. Respektive to nebude na drátě ale na vlně. Povede to k tomu, že si lidé začnou běžně měnit identitu?

 Jsem zvyklá, že nás straší. Bulvarizace novin. Konec novin. Konec médií. A hup, budeš bez práce. To slýchám už nejméně tři roky, co jsem se začala aktivně zajímat o tuto sféru. 

Proto když přišel do posluchárny Dalibor Balšínek a vytáhl na nás opět bulvarizaci médií, malou čtenost tištěných periodik, málo peněz, málo redaktorů a žadná pracovní místa, vůbec mě to nerozhodilo. Doba, kdy se budu rozhodovat mezi oprátkou a mostem nastane nejdříve až po škole, času dost.

Přišla řeč na něco úplně jiného, o čem teď přemýšlím celé odpoledne. A to, že příští generace bude mít možnost změny identity v osmnácti. Proč?

Moje generace se fotí všude a se vším. Produkujeme nepředstavitelnou hromadu informací každý den, které umisťujeme téměř okamžitě na facebook, twitter nebo instagram. A nejlépe na všechno zároveň. Na každé oslavě, kempingu, dovolené – nebo jednoduše řečeno – každý den na všech místech lidé fotí. Náš život je otevřený světu, otevřený facebookovým přátelům a někdy i přátelům přátel, kteří jsou těchto informací schopni použít proti nám, až se jednou dostaneme na vážené místo. 

Někde se opijete a uděláte hloupost – tak jako je dělá každý – ale někdo vás vyfotí. Co s tím? Kam to povede? Povede to k změně k lepšímu? Začnou se lidé více hlídat a starat o to, co dělají? Budou dbát na to s kým jdou ven, s kým se kamarádí, s kým se přátelí na facebooku? Začne toho společnost tolerovat čím dál víc? Nebo to povede úplně někam jinam? Bude na denním pořádku možnost úplné změny identity? 

Já si ještě pamatuji život offline, ještě jsem vyrostla offline. Online bytí mě zastihlo až v pubertě. I to je celkem brzy, jsem připojená přes mobil nonstop. Nonstop spjatá s online světem. Jenže, jak je toto sepětí nebezpečné pro člověka ve dvaceti letech a jak je nebezpečné pro o deset let mladší děti?

Autor: Lucie Kůsová | pondělí 18.2.2013 20:21 | karma článku: 10,52 | přečteno: 628x
  • Další články autora

Lucie Kůsová

Mám velká prsa a miluji politiku

12.3.2013 v 12:16 | Karma: 18,20

Lucie Kůsová

Krví nespoutaný Tarantino

16.1.2013 v 16:34 | Karma: 9,35
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2203x
Napůl v Česku, napůl v Kanadě. Doma i v zahraničí se věnuji copywritingu a digitálnímu marketingu, srdce mi ale stále visí v médiích. Studuji Žurnalistiku na FSV UK. Spoluorganizuji Česko je nano a spoluvlastním firmu nanoSPACE. Hory mi přirostly k srdci, ale byla to složitá cesta na podpatcích v 2000 metrech, než jsem si uvědomila, že pořádné horské boty na hikování jsou vlastně fajn.