Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honza.f

9. 5. 2012 22:49
Milá autorko...

Nerozumím tomu, že studentka, která si zvolí těžší maturitu z češtiny (a ještě se tím chlubí), nezná elementární gramatická pravidla.

.

Třeba takové souvětí: "Na gymnázíích se kontrolovalo přísněji, vyplývá to z toho, že  z vyšší maturity z českého jazyka nejsou sehnatelné (nebo mě se alespoň nepodařilo sehnat) výsledky ani zadání, tím se dá předpokládat, že se nejspíše aspoň nepoužívali při podvádění telefony."

.

I já - matematik - jsem v něm odhalil hned dvě hrubky. O stylistické úrovni tohoto souvětí snad raději ani nemluvím. :-)

0 0
možnosti

Endijka

10. 5. 2012 9:16
Re: Milá autorko...

Děkuji Vám za upozornění. To byste se divil, kolik u sebe nacházím gramatických a lexikálních chyb, nebo možná ani nedivil. Už jen tady jsem opravila nespočet chyb a vždy se stydím, když nějaké další najdu. Třeba časem se mi podaří objevovat chyby u sebe hned po prvním přečtení, možná by stačilo, kdybych se naučila psát bez chyb, ale jak sám vidíte, to se mi ještě nedaří. Omlouvám se za své pochybení a okamžitě to opravím :)

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

8. 5. 2012 19:27
autorka půjde

po skončení na gymnázia na nějaký humanitní obor :-/

0 0
možnosti

semelik

8. 5. 2012 19:10
A nešlo to udělat tak, že by se maturity nechaly tak,

jak byly a ty peníze by se Cermatu (a dalším) poslaly nějak bokem?

0 0
možnosti

dedicate

8. 5. 2012 16:23
Bordelo grando.

Aby to lépe vyznělo a bylo to pravdivější.Tedy..Bordello Grando.A divíme se?

0 0
možnosti

honza.f

9. 5. 2012 22:56
Re: Bordelo grando.

Problém je zřejmě v tom, že zatímco v dřívější verzi maturit to víceméně byl boj studenti versus učitelé, teď je to všichni proti CERMATu. Učitelé potřebují, aby jejich studenti prolezli, protože jinak je ředitel pro neschopnost vyřadí.

.

Řešení by bylo vcelku triviální: Promíchat učitele tak, aby dohled vykonávali zásadně učitelé jiných předmětů z jiných škol. Pokud možno učitelé z učňáků na gymplech a obráceně. Čím větší rivalita bude ve vztahu učitel-škola, na které koná dohled, tím lépe. :-)

0 0
možnosti

pavel 99

8. 5. 2012 15:58
Předpokládám,

že ti pedagogové, kteří umožňili (či napomáhali) těm podvodům, budou v prvních liniích demonstrací proti "lhaní a podvodům těch nahoře".

Může se vůbec někdo divit, že poslanci, úředníci... - zkrátka mnohý z těch co dostanou příležitost, lže, podvádí a "krade"?:-/

1 0
možnosti

Zygota

8. 5. 2012 15:45
Je to tak

Je to pravda, jak se v blogu píše. Existují školy, kde se opisuje. Dokonce, kde učitelé vypracují odpovědi. Pak je mně líto žáků snaživých a poctivých. Již mně v diskuzi navrhl jeden diskutující, abych takovou školu nahlásila. Jak? Důkaz nemám. Vím to ale od žáků, kteří vloni na takové škole maturovali. A ti nikoho nenahlásí. Možná by bylo řešením, kdyby hlídali u maturit učitelé jiných škol. Určitě by to bylo více objektivní. ;-) Přiznám se, takto nějak jsem to očekávala, že to dopadne:-/Jinak na škole "komisař"  - učitel z jiné školy, testy se ale píší v několika učebnách zároveň a komisař nemůže být všude,..

0 0
možnosti

JanGajdos

8. 5. 2012 14:41
!

Obsahu diskuzí na zpovědnici bych moc nevěřil, anonymně tam může napsat kdokoliv cokoliv. A stačí se podívat na obsah mnoha příspěvků, aby bylo člověku jasné, že tam lidé pišou jen zlomek pravdy. Pokud jde o mě, maturoval jsem na gymnáziu před dvěma roky (ještě klasicky) a těžko si dokážu u slohové práce představit nějakou spolupráci (při kontrole se to navíc podle mě musí projevit). U testů dnes podle mě hodně záleží na učiteli nebo jiném dozoru. Docela by mě zajímalo, podle jakého klíče se učitelé posílali na ostatní školy, jestli účňáky hlídaly ostatním učňákům, nedá se čekat valná úroveň. A gymnaziální učitelé by si na druhou stranu podle mě dokázali žáky ohlídat celkem slušně.

0 0
možnosti

Endijka

8. 5. 2012 15:16
Re: !

Tvůj argument je obsažen v mém článku. Samozřejmě nepředpokládám věrohodnost všech lidí, ale brala jsem názory z několika různých diskuzí (zmínila jsem jen dvě - http://www.prijimacky-nsz.cz, zpovědnici.cz). Ani nepředpokládám, že by někdo se chlubil, že podváděl, se svým jménem u příspěvku. To, že se nejspíše podvádělo dokládám na možnosti dohledat ofocené zadání, které by se jinak nedalo sehnat, dokud by ho CERMAT nezveřejnil.

Sama bych neškatulkovala učitele z gymplů a jiných škol. Dozory pověřené s CERMATem opravdu hlídali jen někde, u nás přišel jen zkontrolovat slovníky. A ostatní potvrzují, že tam byl max 10 vteřin. Takže je to na učitelých. Všude se podvádělo. Jde o to v jaké míře. A i lidé z gymnázií potvrzují, že se radilo.

0 0
možnosti

Amoniak II

8. 5. 2012 13:38
Trochu jinak

Na maturitu dohlíželi komisaři, tj. pedagogové ze sousedních škol. Nikoli zaměstnanci CERMATu. Zdá se, že někde potvrdili platnost přísloví, že vrána vráně oči nevyklove.

Učitelé si pořád stěžují, jak k nim nikdo nemá důvěru, jak oni jsou ti nejkvalifikovanější profesionálové. Vy spíše potvrzujete, že leckde jde o bandu podvodníků.

+

A hlavně - dokážete si představit, jak vypadala maturita na některých školách, dokud sami vyráběli zadání, organizovali zkoušku, sami opravovali?

;-€

0 0
možnosti

Endijka

8. 5. 2012 13:41
Re: Trochu jinak

^^učitelé vyškoleni CERMATem

0 0
možnosti

tereza21

8. 5. 2012 12:33
SOUHLAS

S tím musím souhlasit. Vyšší ajinu jsem taky nikde nenašla. Na druhou stranu mi přijdou ty protesty proti vyšší matice přehnaný.

0 0
možnosti

rozhořčený student

8. 5. 2012 11:46
ano, je to velky podvod

ano, je to velky podvod. stat mne podvedl, protoze nebyl schopen zajistit stejne podminky pro vsechny. je to nechutne.

0 0
možnosti

Gmurr

8. 5. 2012 12:09
Re: ano, je to velky podvod

Zvlastni, ze pokud to "vsichni obslehnou" a pak to nikdo ze znamlkujicich nepozna. To je dost mizerna uroven.

Ten kdo opisuje se predevsim sam degraduje, proste "ja na to nemam".

0 0
možnosti
  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2203x
Napůl v Česku, napůl v Kanadě. Doma i v zahraničí se věnuji copywritingu a digitálnímu marketingu, srdce mi ale stále visí v médiích. Studuji Žurnalistiku na FSV UK. Spoluorganizuji Česko je nano a spoluvlastním firmu nanoSPACE. Hory mi přirostly k srdci, ale byla to složitá cesta na podpatcích v 2000 metrech, než jsem si uvědomila, že pořádné horské boty na hikování jsou vlastně fajn.