Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sadomasochismus živočichů gymnazijních

Aby ses zařadil mezi druh homo gymnasistus, nestačí jen navštěvovat gymnázium (ať už z důvodu učitelského, či studentského). Musíš podlehnout sklonům úplné sebedestrukce.

Sadomasochismus živočichů gymnazijních

Tak máme za sebou konečně sedmý rok osmiletého gymnázia a mojí povinností je informovat všechno člověčenstvo, co jsme si z toho my, pilně učenliví gymnazisté, odnesli.

No co! Všichni se zbláznili! Do čista, možná  i dohruba. Nikoliv všichni lidé, ale veškeré studentstvo a učitelstvo gymnazijní. Už kdysi dávno jsem pochopila, že tyto dva druhy živočichů se pod množinu všech lidí neřadí a z matematického hlediska by s nimi měli jeden společný bod, a to vzhled.

Avšak i na pohled se dá vypozorovat rozdíl mezi homo sapiens a homo gymnasistus. To vám stačí se na ně pozorně podívat, zaregistrovat nepřítomný pohled visící mezi Horou a Napoleonem, prohlédnout si zvrásněné čelo myšlenkou na otravné děti či běsnící učitele a roztřesené ruce, sevřené rozklepané rty a vypoulené oči, jež panicky neslyšně křičí „Zase jsem to nestihla opravit!“ nebo „Zase jsem se to nestihla naučit!“ vždy ale strachy skučí „Roztrhají mě na hadry!“. To vše zdobí hlavu těchto humanoidů, jež dosedá na krk, který se stále otáčí, klopí se a překlání ze strany na stranu z únavy, nebo ze snahy si uvolnit ztuhlý krk z těžké tašky, jež je vždy plná knih, poznámek či opravených testů.

Aby ses zařadil mezi druh homo gymnasistus, nestačí jen navštěvovat gymnázium (ať už z důvodu učitelského, či studentského). Musíš podlehnout sklonům úplné sebedestrukce. To znamená chtít splnit veškeré své povinnosti. Ať už předat každou částečku vědomostí, nebo se snažit nasát všechny kapičky vzdělání, co tak srší z některých masochistů.

Takový pravý humanoid gymnazijní dodržuje kodex studijních přikázání:

1)      Nebudeš míti jiného zájmu mimo mě

2)      Nevezmeš Šaldovo jméno nadarmo

3)      Pomni, abys den volna svatil učením

4)      Cti každý předmět, jako byl tvým chlebem a krví

5)      Nezadáš domácí práce na míň jak na deset stránek

6)      Nesplníš  práci na deset stránek v menším rozsahu jak dvaceti stránek

7)      Nezkopíruješ, nebudeš citovat z méně jak tří zdrojů

8)      Nenecháš den bez studia

9)      Nepožádáš přítele svého o pomoc s učením

10)   Nepožádáš o cizí poznámky

Pokud jsi zjistil, že si se nějakým nedopatřením ocitl mimo lidskou společnost, doporučuji, aby si s tím začal něco dělat! Takový živočich studentský má šanci odmaturovat úplně stejnou jako flákač číslo jedna.

Já o nich mluvím ve třetí osobě, ale pravdou je, že jsem se nachytala, jak plavu s nimi v kaluži. A proč si myslím, že nemáme šanci odmaturovat? No to je docela jednoduché. Tak nějak by mě zajímalo, co bych asi tak psala například do češtiny, kdybych dostala téma slohové práce „Jaro“.

Ze školy sice moc dobře vím, že jaro začíná jarní rovnodenností, jak mi řekl humanoid učitelský, a končí letním slunovratem. Také bych si vzpomněla na pár slov, které mi k němu asociují: „ Kačenka, březí, zelená.“

Ovšem už jaro téměř končí a já jediné, co si z něho pamatuji je, jak jsem asi před třemi týdny šla běhat, a někde mezi trápením se s Hitlerem a přemýšlením, co všechno musím ještě udělat, jsem si konečně všimla, že je všude zeleno.  To mě vážně zasáhlo, protože „Kdy se to proboha stalo?“

V ten okamžik jsem si konečně uvědomila, že čeho je moc, toho je moc. Musím, ale přiznat, že býti živočichem gymnazijním je skoro jako závislost. I když jsem tušila, že by byla moje známka z maturitního slohu stejně motivující jako ze všech těch masochistických prací, které zaberou hodiny nad knihami a desítky hodin sepisování, nedokázala jsem odporovat sadistickým nátlakům učitelstva. Začala jsem tedy chodit do školy alespoň po nábřeží pešky, napsala jsem místo dvaceti stránek třicet a budu doufat v schopnosti humanoida učitelského, že nejsou nevyčerpatelné, přestane stíhat vše opravovat a konečně se mu spojí přerušený elektrický obvod. Do mozku mu pak doputuje informace, že by měl trochu zvolnit a živočichové gymnazijní se samovolně vymítí.

 

 

 

Autor: Lucie Kůsová | pondělí 20.6.2011 15:54 | karma článku: 9,36 | přečteno: 978x
  • Další články autora

Lucie Kůsová

Co jsme radši o práci v Kanadě nepsali: Temná strana hezkých obrázků na Facebooku

Po příjezdu do místa, ze kterého jsme zveřejňovali dechberoucí fotky hor, jsem se psychicky zhroutila na našem pokoji 2x2 metry a jednou sdílenou kuchyní pro 40 lidí a jednu myš.

15.5.2018 v 12:41 | Karma: 22,77 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Cestování

Lucie Kůsová

Albertov, Letná a alegorický průvod. Tři podoby 17. listopadu

„Legitimujte se! Vy moc dobře víte, že se dopouštíte trestního jednání. Pojďte se mnou za policií." Byla jsem na shromáždění na podporu prezidenta pět minut a už mě chtěli její účastníci nechat zatknout.

17.11.2016 v 20:08 | Karma: 26,72 | Přečteno: 2367x | Diskuse| Politika

Lucie Kůsová

"Před 17. listopadem jsme propadali hluboké depresi"

Hudební a filmový kritik, novinář Jan Rejžek vystudoval Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově. Publikoval v časopisech Melodie, Záběr, Gramorevue, Kino, Scéna, Film a doba. Před rokem 1989 přispíval pod pseudonymy i do samizdatových Lidových novin, kam dnes píše Nekrology a Poslední slovo. Od roku 1994 moderoval živá odpolední vysílání Rádia Svobodná Evropa. Uváděl pořad Kaleidoskop a Člověk a kultura pro Český rozhlas 6. Po zrušení ČRo6 se pokouší navrátit k tradici klubových pořadů, na jednom z nich jsem se s ním potkala i já. V příjemné atmosféře historií oplývající budově U Kaštanu se mnou zavzpomínal na krušná osmdesátá léta a s nimi spojené začátky poslechových pořadů.

16.11.2013 v 20:50 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Vážení obhájci Kate Zemanové, zmlkněte

Chudák Kačenka, udělala chybu, vždyť to se stane každému. Sexuolog tvrdí, že ji to nenaruší a znamená to jen, že jí nevadí koukat se na sex. Brala to jen jako obchod. To myslíte opravdu vážně?

10.10.2013 v 16:23 | Karma: 40,62 | Přečteno: 8229x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Úspěch Bobošíkové ve volbách zhatí bobři

Je tu další jízda do Prahy, dneska se řítím po tmě, hodnocení billboardů proto nepadá v úvahu (i když, jsou billboardy levnější v zimě, když je na ně vidět kratší dobu?). Naštěstí propaganda před volbami má dlouhé pařáty.

30.9.2013 v 10:00 | Karma: 8,78 | Přečteno: 638x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2203x
Napůl v Česku, napůl v Kanadě. Doma i v zahraničí se věnuji copywritingu a digitálnímu marketingu, srdce mi ale stále visí v médiích. Studuji Žurnalistiku na FSV UK. Spoluorganizuji Česko je nano a spoluvlastním firmu nanoSPACE. Hory mi přirostly k srdci, ale byla to složitá cesta na podpatcích v 2000 metrech, než jsem si uvědomila, že pořádné horské boty na hikování jsou vlastně fajn.