Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umění je moje droga!

rozhovor se začínající umělkyní Klára Sedlo Klára Sedláčková je česká výtvarnice vystupující také pod jménem Klára Sedlo.Věnuje se především malbě, kresbě a ilustrátorství, ale i keramice.

 


Klára Sedláčková je česká výtvarnice vystupující také pod jménem Klára Sedlo.Věnuje se především malbě, kresbě a ilustrátorství, ale i keramice.
Narodila se 16.4 1993 v Praze, kde studuje Malostranské gymnázium. Má za sebou několik úspěšných výstav a prodaných obrazů a ilustrací.
Výstavy:
Výstava Reversum: 8. 3. -8. 4. 2010  café Hidden
Výstava Bar a jiný svět:  2. 5. - 30. 5. 2010 divadlo Na Prádle
Výstava (Souhrn prací): červen 2010 Nová scéna Národního divadla
Ilustrace:
odborné časopisy např.: časopis Světlo
plakát k historickému románu Trojí kříž
Kdy jsi začala nějak více kreslit?
Myslím, že se dá říci, že někdy na podzim v roce 2009. Ale malovala jsem v podstatě celý svůj život minimálně několik večerů týdně. Rozdíl je v tom, že momentálně kreslím neustále a všude, ať už při cestě tramvají, ve škole nebo doma.
Navštěvuješ nebo jsi navštěvovala nějaké speciální kurzy kreslení?
Nejdříve jsem chodila na kreslení někdy v roce 2000. A ve školním roce 2007/2008 jsem začala chodit do ZUŠ Štefánikova, kterou ještě stále navštěvuji.
Je pro tebe kreslení spíše koníčkem nebo bys to označila až za závislost?
V posledních měsících musím přiznat, že je to rozhodně závislost. Uklidňuje mě to. Jako hodně lidí si píše deník, aby se vypsali ze svých pocitů, já si ho kreslím.
Jaká témata nejraději kreslíš?
Nemůžu říct, že bych měla určité téma. Kreslím jednoduše to, co mě zaujme. Nejvíce na mě působí děsivá a psychedelická témata. Hodně mě inspirují hraniční stavy mysli jako je například šílenství.
S jakým obrazem jsi zaznamenala největší úspěch?
Nejvíce asi obrazem "Krávy" a "Katedrála duchů". A potom realistickými obrazy - když něco vidíte, je samozřejmě jednoduší to nakreslit, tím pádem to z hlediska proporcí a barev vypadá hned lépe.
Kdy jsi začala přemýšlet o tom, že bys se tomu chtěla věnovat naplno a možná se tím i živit?
Někdy na přelomu roku 2009 a 2010. To jsem začala uvažovat reálně o nějaké výstavě. Pak už to šlo samo. Přišli nabídky na ilustrace, zakázky a občas jsem něco prodala.
Ty jsi měla dvě výstavy, můžeš nám přiblížit čeho se tématicky dotýkali?
Hlavně se týkali šílenství. Vystavovala jsem především portréty fantastických bytostí. Ač mě to nepřišlo, pro většinu lidí byli děsivý. Mně jsou ty postavy sympatické.
Jinak první výstava byla spíše jen ukázka toho, co maluji. Zatímco následující už se zaměřovala jen na jedno místo, které jsem si vymyslela, na bar Jiný svět.
Teď plánuješ novou výstavu, kdy a kde se bude konat? V čem se bude lišit od těch předchozích?
Termín ještě není úplně ustanoven, ale měla bych mít výstavu nejspíš v dubnu, možná už v březnu, v Rock Café. Potom je tu možnost, že bych mohla vystavovat v divadle Potrvá. Co se týče výstavy samotné, bude rozhodně propracovanější. Už zde nepracuji jen s křídou a tempery, ale i s olejem, tuší a tužkou. Objeví se zde více technik a nápadů (takže si zde snad každý přijde na své). A samozřejmě jelikož jsem kreslila daleko více než kdy předtím, tak jsem se za ten rok posunula zase o kousek někam dál, takže budou obrazy lepší i po technické stránce.
Jak na tvé tvoření reagují rodiče a okolí?
Rodiče mě samozřejmě podporují, stejně jako lidi kolem mě. Tady musím říct, že bych bez podpory přátel a rodiny nezvládla vůbec nic. Reakce cizí lidí je občas velice zajímavá, často se mě ptají jestli nemám psychické problémy nebo jestli nenavštěvuji psychologa. (směje se)
Studuješ osmileté gymnázium, jak to všechno se školou zvládáš?
Těžko, hodně těžko. Popravdě řečeno, moc nezvládám. Ale to je zaviněno spíš leností a nechutí. Jelikož mám výbornou fotografickou paměť, takže když chci, napíšu testy s minimálním snažením.
Co je pro tebe momentálně nejtěžší?
Zvládnout sama sebe. Občas si připadám jako Alenka v Říši divů, jako když sem vůbec nepatřím. A jsou tu i momenty, kdy vidím život hodně černě. A potom samozřejmě škola, ale tu moc neřeším. Pro mě je spousta důležitějších věcí, než které se nás snaží naučit ve škole. Zatím jsem nenalezla význam v učení se cévních soustav žížaly a učení se nazpaměť vlastnosti všech možných sloučenin. (směje se)  Raději se budu věnovat například studiu angličtiny nebo umění.
Máš nějaké plány do budoucnosti?
Spousta věcí. A doufám, že alespoň něco z toho vyjde.(usmívá se) Určitě zaznamenat úspěch. V tom průletu životem se nezničit a prodýchat alespoň ještě nějakých 45 let a pokud možno, ne sama.

Klára Sedláčková je česká výtvarnice vystupující také pod jménem Klára Sedlo.Věnuje se především malbě, kresbě a ilustrátorství, ale i keramice.

Narodila se 16.4 1993 v Praze, kde studuje Malostranské gymnázium. Má za sebou několik úspěšných výstav a prodaných obrazů a ilustrací.

 

Výstavy:

Výstava Reversum: 8. 3. -8. 4. 2010  café Hidden

Výstava Bar a jiný svět:  2. 5. - 30. 5. 2010 divadlo Na Prádle

Výstava (Souhrn prací): červen 2010 Nová scéna Národního divadla

Ilustrace:

odborné časopisy např.: časopis Světlo

plakát k historickému románu Trojí kříž

 

Kdy jsi začala nějak více kreslit?

Myslím, že se dá říci, že někdy na podzim v roce 2009. Ale malovala jsem v podstatě celý svůj život minimálně několik večerů týdně. Rozdíl je v tom, že momentálně kreslím neustále a všude, ať už při cestě tramvají, ve škole nebo doma.

 

Navštěvuješ nebo jsi navštěvovala nějaké speciální kurzy kreslení?

Nejdříve jsem chodila na kreslení někdy v roce 2000. A ve školním roce 2007/2008 jsem začala chodit do ZUŠ Štefánikova, kterou ještě stále navštěvuji.

 

Je pro tebe kreslení spíše koníčkem nebo bys to označila až za závislost?

V posledních měsících musím přiznat, že je to rozhodně závislost. Uklidňuje mě to. Jako hodně lidí si píše deník, aby se vypsali ze svých pocitů, já si ho kreslím.

 

Jaká témata nejraději kreslíš?

Nemůžu říct, že bych měla určité téma. Kreslím jednoduše to, co mě zaujme. Nejvíce na mě působí děsivá a psychedelická témata. Hodně mě inspirují hraniční stavy mysli jako je například šílenství.

 

S jakým obrazem jsi zaznamenala největší úspěch?

Nejvíce asi obrazem "Krávy" a "Katedrála duchů". A potom realistickými obrazy - když něco vidíte, je samozřejmě jednoduší to nakreslit, tím pádem to z hlediska proporcí a barev vypadá hned lépe.

 

Kdy jsi začala přemýšlet o tom, že bys se tomu chtěla věnovat naplno a možná se tím i živit?

Někdy na přelomu roku 2009 a 2010. To jsem začala uvažovat reálně o nějaké výstavě. Pak už to šlo samo. Přišli nabídky na ilustrace, zakázky a občas jsem něco prodala.

 

Ty jsi měla dvě výstavy, můžeš nám přiblížit čeho se tématicky dotýkali?

Hlavně se týkali šílenství. Vystavovala jsem především portréty fantastických bytostí. Ač mě to nepřišlo, pro většinu lidí byli děsivý. Mně jsou ty postavy sympatické.

Jinak první výstava byla spíše jen ukázka toho, co maluji. Zatímco následující už se zaměřovala jen na jedno místo, které jsem si vymyslela, na bar Jiný svět.

 

 

Teď plánuješ novou výstavu, kdy a kde se bude konat? V čem se bude lišit od těch předchozích?

Termín ještě není úplně ustanoven, ale měla bych mít výstavu nejspíš v dubnu, možná už v březnu, v Rock Café. Potom je tu možnost, že bych mohla vystavovat v divadle Potrvá. Co se týče výstavy samotné, bude rozhodně propracovanější. Už zde nepracuji jen s křídou a tempery, ale i s olejem, tuší a tužkou. Objeví se zde více technik a nápadů (takže si zde snad každý přijde na své). A samozřejmě jelikož jsem kreslila daleko více než kdy předtím, tak jsem se za ten rok posunula zase o kousek někam dál, takže budou obrazy lepší i po technické stránce.

 

Jak na tvé tvoření reagují rodiče a okolí?

Rodiče mě samozřejmě podporují, stejně jako lidi kolem mě. Tady musím říct, že bych bez podpory přátel a rodiny nezvládla vůbec nic. Reakce cizí lidí je občas velice zajímavá, často se mě ptají jestli nemám psychické problémy nebo jestli nenavštěvuji psychologa. (směje se)

 

Studuješ osmileté gymnázium, jak to všechno se školou zvládáš?

Těžko, hodně těžko. Popravdě řečeno, moc nezvládám. Ale to je zaviněno spíš leností a nechutí. Jelikož mám výbornou fotografickou paměť, takže když chci, napíšu testy s minimálním snažením.

 

Co je pro tebe momentálně nejtěžší?

Zvládnout sama sebe. Občas si připadám jako Alenka v Říši divů, jako když sem vůbec nepatřím. A jsou tu i momenty, kdy vidím život hodně černě. A potom samozřejmě škola, ale tu moc neřeším. Pro mě je spousta důležitějších věcí, než které se nás snaží naučit ve škole. Zatím jsem nenalezla význam v učení se cévních soustav žížaly a učení se nazpaměť vlastnosti všech možných sloučenin. (směje se)  Raději se budu věnovat například studiu angličtiny nebo umění.

 

Máš nějaké plány do budoucnosti?

Spousta věcí. A doufám, že alespoň něco z toho vyjde.(usmívá se) Určitě zaznamenat úspěch. V tom průletu životem se nezničit a prodýchat alespoň ještě nějakých 45 let a pokud možno, ne sama.

 

 

 

 

 

Autor: Lucie Kůsová | neděle 27.3.2011 11:50 | karma článku: 7,48 | přečteno: 1049x
  • Další články autora

Lucie Kůsová

Co jsme radši o práci v Kanadě nepsali: Temná strana hezkých obrázků na Facebooku

Po příjezdu do místa, ze kterého jsme zveřejňovali dechberoucí fotky hor, jsem se psychicky zhroutila na našem pokoji 2x2 metry a jednou sdílenou kuchyní pro 40 lidí a jednu myš.

15.5.2018 v 12:41 | Karma: 22,77 | Přečteno: 1730x | Diskuse| Cestování

Lucie Kůsová

Albertov, Letná a alegorický průvod. Tři podoby 17. listopadu

„Legitimujte se! Vy moc dobře víte, že se dopouštíte trestního jednání. Pojďte se mnou za policií." Byla jsem na shromáždění na podporu prezidenta pět minut a už mě chtěli její účastníci nechat zatknout.

17.11.2016 v 20:08 | Karma: 26,72 | Přečteno: 2367x | Diskuse| Politika

Lucie Kůsová

"Před 17. listopadem jsme propadali hluboké depresi"

Hudební a filmový kritik, novinář Jan Rejžek vystudoval Fakultu žurnalistiky na Univerzitě Karlově. Publikoval v časopisech Melodie, Záběr, Gramorevue, Kino, Scéna, Film a doba. Před rokem 1989 přispíval pod pseudonymy i do samizdatových Lidových novin, kam dnes píše Nekrology a Poslední slovo. Od roku 1994 moderoval živá odpolední vysílání Rádia Svobodná Evropa. Uváděl pořad Kaleidoskop a Člověk a kultura pro Český rozhlas 6. Po zrušení ČRo6 se pokouší navrátit k tradici klubových pořadů, na jednom z nich jsem se s ním potkala i já. V příjemné atmosféře historií oplývající budově U Kaštanu se mnou zavzpomínal na krušná osmdesátá léta a s nimi spojené začátky poslechových pořadů.

16.11.2013 v 20:50 | Karma: 15,52 | Přečteno: 1186x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Vážení obhájci Kate Zemanové, zmlkněte

Chudák Kačenka, udělala chybu, vždyť to se stane každému. Sexuolog tvrdí, že ji to nenaruší a znamená to jen, že jí nevadí koukat se na sex. Brala to jen jako obchod. To myslíte opravdu vážně?

10.10.2013 v 16:23 | Karma: 40,62 | Přečteno: 8229x | Diskuse| Společnost

Lucie Kůsová

Úspěch Bobošíkové ve volbách zhatí bobři

Je tu další jízda do Prahy, dneska se řítím po tmě, hodnocení billboardů proto nepadá v úvahu (i když, jsou billboardy levnější v zimě, když je na ně vidět kratší dobu?). Naštěstí propaganda před volbami má dlouhé pařáty.

30.9.2013 v 10:00 | Karma: 8,78 | Přečteno: 638x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

  • Počet článků 54
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2203x
Napůl v Česku, napůl v Kanadě. Doma i v zahraničí se věnuji copywritingu a digitálnímu marketingu, srdce mi ale stále visí v médiích. Studuji Žurnalistiku na FSV UK. Spoluorganizuji Česko je nano a spoluvlastním firmu nanoSPACE. Hory mi přirostly k srdci, ale byla to složitá cesta na podpatcích v 2000 metrech, než jsem si uvědomila, že pořádné horské boty na hikování jsou vlastně fajn.